mandag 10. januar 2011

hej hej bloggen


I dag har jeg trent! Trente for 3 dager siden også, og har vært så støl sia at jeg ikke har klart tanken på trening igjen før i dag. Hahaha...sier litt om hvilken tilstand denne kroppen egentlig er i. Hadde sett for meg at jeg skulle svømme i det deilige bassenget de har her, men det er jo selvfølgelig stengt for vinteren (i dag er det 11grader og regn.Brrrr.)

Den første uka vår her i Hong Kong har egentlig gått ganske fort. Ble hentet av hotellets limo service på flyplassen, noe vi begge to selvfølgelig var dritfornøyd med.

Hotellet vårt er kjempefint, men gjett om jeg savner blå soffan i skansegata! Her er det nemlig bare to stoler som ikke er særlig komfortable. Hadde lest litt på nett om at det er ganske langt fra alt ettersom det ligger i et fabrikkområde, men når du er så dreven på lokalbuss som meg og Strømpen, så er det null stress!


Lokalbussen koster fra 2 til 8 kroner og går ofte!

På fredag møtte vi Roland og Lisa som er på vei til Filipinene. Det var helt fantastisk å henge med dem i helga! 



 The Star Ferry koster 3 kroner. Magisk!


 Mye kartlesing. Lonely planet har blitt min beste venn.
Velger man å spise der de lokale spiser, kan man få en deilig middag og en øl for 50 kr. Andre plasser kan det være  norske priser på mat og drikke. Gleder meg til vi vet om det bra plassene.




 Gjett om vi e blitt forelska i Starbucks!
 Her tar vi tidenes lengste rulletrapp. Tok vel 15-20 min før vi va på toppen. Sånn skulle vi hatt opp sykkelbakken gitt.

 Fotmassasje i 45 min koster fra 100-200 kr. Kommer litt an på hvor fancy plassen er.
 Liverpool - Manchester blei sedd på den lokale Liverpool puben. Henrik har meldt seg inn i den lokale supporterklubben.

Det var det for i dag. Må ut å kjøpe meg sokker og truser. Koster en million å vaske på hotellet.

5 kommentarer:

  1. Kor artig og lurt med blogg :) Skal følge med. Heidå

    SvarSlett
  2. Konge me blogg Rakel, den e bokmerka =)
    Kos dokker, ser driiitbra ut

    SvarSlett
  3. Mine to yndlingsmenneska!
    Det sjer deilig ut i Kong hong, men finn en feil, å d e jo sjølvsagt at æ mangle. Rakel, æ savne dine tics å at du tar på mæ. Henrik, æ savne mobbinga di å måten du kose me barten din på. Vi skypes. Yours forever, Ragnhild <3

    SvarSlett
  4. Tommel opp for blogg! Tommel opp for trening!:) Kunne tenkt meg å trent i Hong Kong med deg ass!

    Tommel opp for dere!!!

    SvarSlett
  5. åh, så kosli <3 æ ønske mæ et postkort! Hils Strømpen! Klem fra Ginamor

    SvarSlett