mandag 7. februar 2011

Dim Sum

Søndag fikk jeg og strømpen testet ut kinesernes svar på tapas: Dim Sum.


Jamie tok oss med til Tim Ho Wan, verdens billigste Michelin-stjerne restaurant. Plassen er like liten som en fyrstikkeske og det var to timers ventetid for å få bord. Vi lot lot oss ikke pille på nesen av en sånn liten bagatell, inn skulle vi. Heldigvis var det verdt ventetiden, for maten var maaagisk!



Både jeg og strømpen ble overtalt til å smake på kyllingføtter, en utfordring vi selvfølgelig tok på strak arm. Sier ikke mer om den saken. Jeg vil tro vi hadde 20 retter tilsammen, og regningen kom på svimlende 39, 50 per pers.

Nede til høyre kan du se de berømte kyllingskankene. 


Etterpå ble det bestemt at vi skulle gå søndagstur, så vi banet oss vei innimellom en trillion kinesere for å se på hunder, katter, fisker og frosker som var til salgs i goldfish street.




Jeg ble temmelig sliten og lei av alle menneskene, så jeg fikk is i belønning når vi var ferdig
.

Jeg og strømpen skulle dele en, men da jeg skulle bestille topping freaka jeg helt og bestilte det første jeg så på bildene. Peanøtter og bringebær.  De andre lo av meg, mens strømpen ble dritsur og bestilte seg en egen.


For å blidgjøre min kjære, tok jeg han med på favoritt butikken hans. Det funka.


Jeg fikk meg ny veske.

Etter mye is og trasking fant vi ut at at dette var dagen for å se det berømte lys showet, symphony of lights, som det så vakkert heter. For å være skikkelig turister dro vi til og med på HK's fresheste sky bar. 


Kvelden ble avsluttet på vår alles kjære ( Roland og Lisa ) TACO LOCO! 


Adios amigos!









4 kommentarer:

  1. Taco Loco! yeah! Digg å følge med på dagan dåkkers. Glede oss te å kom tebake te HK, da må vi ta en tur opp i den freshe skybaren og se på lysshowet!

    SvarSlett
  2. Oioi! maten så dritgo ut og lysshowet så jo jævla kult ut! Artig å læse bloggen! :)

    SvarSlett
  3. Jeg bestiller både dim sum og taco loco!

    SvarSlett